Company Name

Toteramy – Hyde Park

Acha, to dzieki za wyjasnienie, bo myslalem ze moze budowa jest jakas inna. Tez mam gaz i dlatego nie dam 800 PLN z oryginal :-) , a w takim raznie nawet zastanowie sie czy waro doplacic 100 z druga rurke :-)

a tlumiki firmy MARIX (firma polska tez z Ostrowa) to lepsza, gorsza czy to samo co POLMOSTROW??




Acha, to dzieki za wyjasnienie, bo myslalem ze moze budowa jest jakas inna. Tez mam gaz i dlatego nie dam 800 PLN z oryginal :-) , a w takim raznie nawet zastanowie sie czy waro doplacic 100 z druga rurke :-)

a tlumiki firmy MARIX (firma polska tez z Ostrowa) to lepsza, gorsza czy to samo co POLMOSTROW??



hmm tam chyba jakieś zagłebie tłumików jest, pewnie nawet to Polmostrów tylko pod inna nazwą:) jaki byś nie kupił 2 lata spokojnei zrobisz.



" />Panowie, pytanie jakiej firmy tłumiki lepsze?
FERROZ, czy MARIX
W odpowiedzi uwzględnijcie wytrzymałość/żywotność, ale również poziom wygłuszenia.
Temat o tyle pilny, że muszę aktualnie zakupić, a słyszałem różne odległe od siebie opinie więc pomyślałem, że zapytam "Swojaków" po marce




ok, a więc popatrzę jeszcze jak cenowo stoją lepszej jakości tłumiki
a jak nie, to na koniec wrzucę ultera, a na środek taniochę.

Jak wrzucisz taniochę na środek czy koniec to będziesz miał głośniejsze auto. To co z tego, że tłumik na oko wygląda jak oryginał skoro środek (wytłumienie) jego jest do d... Odradzam wszelkiego rodzaju Marixy, ThyssenKrupp AG itp. Dlaczego tak pisze? Miałem końcowy Marixa i musiałem wymienić na Bosala bo auta było dużo głośniejsze. Mam jeszcze Marixa środkowy i też zamierzam go lada dzień wywalić bo auto ma rezonanse przy ok. 1900rpm i 2500rpm i generalnie jest głośniejsze.
Te tanie tłumiki tylko na wygląd są ok...



ja też sobie zamówiłem układ firmy Marix bo za całość poza kolektorem no i zamiast kata jest tłumik muszę zapłacić trochę ponad 400zł. Tylko marchello mógłbyś powiedzieć jak brzmią te tłumiki tzn czy nie są jakieś głośno bo wyczytałem że niektórzy narzekają ale może przesadzają



Witam. Mam dwie fotki ;f to sie pochwale furą ;D
Kupiłem ją w mielcu koncem listopada chyba, 2008 .
Wyposarzenie:
-wspomaganie
-szyberwłaz szklany
-podłokietnik tył +przód od mx3
-reg pozycja swiateł
-reg kolumna kierownicza
-reg naświetlenie deski rozdzielczej
-alu WSL germany14 195/60
-radyjko CD jakies sony modelu nie znam +4 glosniki sony xploid
- to chyba nie wyposarzenie dodatkowe ale na koncowym tłumiku jest komin remusa
i chyba tyle jak coś zapomniałem to dopisze;)

Zrobiłem nią jakies 4 tys km. Teraz ma ok 191 tys.Nie jest to jakaś wyświechtany i odpicowany egzemplarz od co zadbany do jazdy na co dzień. Jako ze sie jeszcze ucze nie mam hajsu na jakieś modyfikacje, narazie wymieniam na bierząco co trzeba.
Wiec tak zaraz po zakupie wymieniłem;
-rozrząd pasek kageshi i rolka skf-koszt 120 zł +wymiana za flaszke u wójka mechanika(tak nam praca przyjemnie przebiegała;p )
-świece NGK (jak by ktos chciał wiedziec do 8V idą PBr6es)
-kable NGK
-tłumik środkowy Marix
-wczoraj wymiana klocków przód TWR lucas

Zakupiłem mleczko koloryzujące i czernidło do plastików to jak ją wyczyszcze to zrobie wiecej fotek.




Kupiłem katalizator uniwersalny za 216zł u siebie w mieście (firma ArvinMeriton - TESH). Poprawil sie dzwiek jak schodzi z obrotów i nie ma juz takich rezonansow ale musze wymienic tlumikow koncowy na BOSALA bo teraz mam MARIX i slyszalne jest buczenie.... A.... Dzieki temu katalizatorowi spełniam normy EURO IV! Zbadanie na analizatorze spalin ....



Przepraszam żle się wyraziłem. Zamiast katalizatora raz miałem strumienicę AWG a później tłumik rozprężny. Pozostałe tłumiki środkowy i końcowy były standardowe. Na strumienicy auto pierdziało a na tłumiku rozprężnym było lekkie buczenie. W obydwu przypadkach po dodaniu i puszczeniu gazu był efekt "przytkania". Nigdy nie wyrzucałem tłumika środkowego i końcowego. Teraz mam katalizator uniwersalny Tescha. Jest lekki rezonans w okolicach 1900rpm i 2500rpm. Podejrzewam, że ten katalizator nie pasuje zbytnio niestety swoją objętością oraz tłumik środkowy Marixa do najlepszych nie należy
Wcześniej miałem jakiś katalizator i Mazda była wyjątkowo cicha... Po odpaleniu auta trzeba było uchylić szybę i praktycznie dopiero wtedy mozna było usłyszeć silnik! Mam porównanie.



steven ja podejrzewam jeszcze marnej jakości tłumik środkowy. Jak napisałem jest Marixa. Jak miałem końcowy Marixa to w środku było słuchać buczenie. Po wymianie na Bosala wyraźna poprawa ale pozostał dalej rezonans ok. 1900 rpm i 2500rpm. Myślę, że to tłumik środkowy powoduje. Jak miałem jednak strumienicę to auto pierdziało przy pewnych zakresach własnie... Wydechowi przyjrzę się dokładnie na kanale i uwzględnie złącze elastyczne czy nie ma tam jakiegoś przedmuchu..



Dziś kupiłem katalizator uniwersalny (wkład metaliczny) ARVIN MERITON (TESH) za 216zł. Jutro lub pojutrze wstawie i opisze wrażenia. Postaram się też zamieścić jego zdjęcie z wymiarami.
Wstawiłem katalizator. Nie ma już dziwnych odgłosów przy odejmowaniu gazu. Niestety tłumik końcowy mam Marixa i buczy... Wstawie niedługo BOSALA. Po wstawieniu tego katalizatora spełniam normy emisji spalin EURO IV! Sprawdziłem na stacji diagnostycznej.




Bosal jest bardzo dobry ale drogi.
Bosal ma bardzo dobre tłumienie. Jeżeli ktoś zwraca uwagę tylko na rdzewienie to niech sobie kupi np. Marixa i jeździ z bólem głowy od buczenia w aucie.
Zapominacie o podstawowej roli tłumika a skupiacie się tylko na rdzewieniu. One wszystkie są porównywalne ale jeżeli chodzi o wycieszenie pracy to te polskie podróby są daleko w tyle.



misiek@07 no każdy myśli, że będziesz taniej sprzedawał niż producent ma w cenniku
POLMOSTRÓW poleca firmę jeżeli chcecie wysyłkowo kupić :
Robert Ceglarz www.tlumiksklep.pl )
Z tym Panem spróbujcie się skontaktować jeżeli ceny Wam odpowiadają
Zdecydowanie odradzam tłumiki firmy MARIX. Tanie i do d... Są bardzo głośne!!!




Witam wszystkich.

Wydaje mi się, że nie powinieneś eksperymentować ze środkowymi tłumikami. Zrobi się bardziej ospały. Ja u siebie zamontowałem końcowy tłumik basowy. Chodzi wspaniale. Dzwięk jest bardzo niski i soczyście głęboki a jak się zacznie hamować silnikiem to jestem w siódmym niebie. Zdarli ze mnie 300zł wraz z montażem. Mam go już 4 miesiące i powiem szczerze, że cały czas się nim zachwycam.

P.S. Przestałem słuchać radia.


A ja powiem cos śmiesznego:
- zamontowałem sobie tłumik końcowy MARIX i dźwięk był [tiiit], basowy, głęboki i agresywny.
Ale niestety, w środku dawał na takiej częstotliwości, że głowa mi pękała i jak jechałem w trasę, to było niezbyt ciekawie.
W zakresie 1,800-2,900 obr , była katastrofa ! Nie dawało rady wytrzymać, ale ja byłem "twardy" i jeździłem ponad rok z tym tłumikiem.
Do ostatniego piątku.
Już nie wyrobiłem i wywaliłem go i wstawiłem zwykły do tego silnika.
Historia była już opisywana kiedys przeze mnie.
Teraz tylko troszke chciałem go "podgłosić", ale bez przesady. Juz drugi raz takiego tłumika nie wstawię. Stąd pomysł wycięcia środkowego...




Powiem szczerze Daro ze dziwie sie ze w silniczku V6 tak mocno wyje ze nie da sie wytrzymac choc jak czytamy w opisie Mazdy MX3 to jest standar...

Wydaje mi się, że to kwestia rodzaju tłumika. Ten , który miałem to akurat był pusty w środku jak podobno wszystkie tłumiki sportowe. Może innej firmy byłby lepszy , ale nie mam czasu ani kasy na próbowanie zmian.
Poza tym w MX3 cały dźwięk z tłumika przenosi sie do bagażnika , a później do całego wnętrza i tutaj była katastrofa. Na zewnątrz - [tiiit] , w środku (1,800 - 2,900) beznadzieja. Pewnie sedanach większość hałasu wytłumiona byłaby przez bagażnik, ale nie w MX3.
Może chodzi o kiepską częśtotliwość tych basów na jakich wydobywa się dźwięk z MARIX'a. Może z REMUSA, ULTER byłby bardziej do zniesienia.




Dźwięk jest normalny, cichy, w środku jest bardzo przyjemnie. Więcej słychać zasysania powietrza i samego silnika niż dźwięku tłumika.
Ja mam w tej chwili środkowy i końcowy Marix, rurę kolektorową nie pamiętam jakiej firmy . Niestety zamiast katalizatora mam tłumik przelotowy AWG i dźwięk z auta można określić jako basowy pomruk. W środku też to słychać:-( i właśnie w tygodniu chce wstawić katalizator bo strasznie denerwuje mnie ten dźwięk.... Kiedyś było bardzo cicho ale był własnie katalizator....




Ja myślę, że tłumik firmy BOSAL będzie o fabrycznym dźwięku, bo ta firma produkuje 'normalne" tłumiki a nie sportowe. Znalazłem taki za około 280 zł w intercars-ie, ale było tylko zdjęcie poglądowe. Mam dwie prośby do posiadaczy takiego tłumika w MX-3:

1. Czy ten tłumik jest cichy tak jak fabryczny?
2. Chciałbym zobaczyć zdjęcie tego tłumika

Tak, końcowy BOSALA daje spore wyciszenie...Mam 626 ale po zmianie MARIXA na BOSALA różnica kolosalna na plus.


.

 

 

 

 

 

 

Copyright Toteramy – Hyde ParkAll Rights Reserved
 

 

Design by: DesignersPlayground